لبخندی زیبا را با ارتودنسی نامرئی تجربه کنید

با توجه به اینکه در طول سال های اخیر، تکنولوژی های مختلف ارتودنسی نامرئی در سراسر جهان گسترش یافته است، تقاضا برای دستگاه های ارتودنسی نامریی دندان افزایش یافته است چرا که این ابزار ها علاوه بر اینکه سبب ایجاد نظم و ترتیب در دندان ها و رفع ناهنجاری ها می شود، برای دیگران قابل رویت نیستند.

شما می توانید با داشتن بریس های ارتودنسی لبخند بزنید بدون اینکه کسی متوجه شود. به نظر شما این موضوع چگونه ممکن است؟ تنها با بهره مندی از ارتودنسی نامرئی. در حقیقت ارتودنسی نامریی دندان شیوه ای جدید و نوین در درمان مال اکلوژن دندان می باشد که برخلاف روش های سنتی و استفاده از ارتودنسی فلزی از دستگاه هایی نامرئی بهره می برد.

آشنایی با ارتودنسی نامرئی

به طور معمول ارتودنتیست ها در دهه های گذشته یا حتی چندین سال اخیر برای افرادی که نیاز به دندانپزشک داشته و از داشتن دندان هایی کج و نامرتب رنج می بردند در کلینیک ها از براکت های استاندارد فلزی استفاده می کردند. با توجه به اینکه هنوز براکت های فلزی توسط کلینیک های زیادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد اما اکثریت آن ها روند را تغییر داده و به استفاده از تکنولوژی های نوآورانه و جدید در بکارگیری براکت ها روی آورده اند.

ارتودنتیست ها در کلینیک های خود از تکنیک های جدید ارتودنسی مانند پلاک های نامرئی استفاده می کنند. اما آن ها واقعا چه هستند و مهم تر از همه اینکه چگونه کار می کنند؟

این مطلب را از دست ندهید!
فواید ارتودنسی- 6 مزیت فیزیکی و روانشناختی

در واقع ارتودنسی نامرئی یک سیستم شفاف و گاهی اوقات با براکت های قابل حرکت می باشد که به سختی دیده می شود. ارتودنسی نامریی دندان گزینه مورد علاقه تعداد زیادی از بزرگسالان و نوجوانانی می باشد که دوست ندارند از براکت های فلزی استفاده کنند که برای همگان قابل مشاهده می باشد. بسته به نوع ناهنجاری دندان ها این سبک از دندانپزشکی زیبایی می تواند برای افراد حتی دوره درمان کوتاه تری را نیز به دنبال داشته باشد.

مطالعه مطلب ارتودنسی برای بزرگسالان: انواع و هزینه توصیه میگردد.

ارتودنسی نامرئی چگونه انجام می شود؟

پس از اینکه متخصص ارتودنسی به طور دقیق نوع ناهنجاری را تشخیص می دهد با مطالعه بر روی تصاویر گرفته شده از شرایط دهان و دندان و رادیوگرافی که در ارتودنسی بسیار مهم می باشند، قادر است تا بهترین مدل مجازی سه بعدی را برای بیمار طراحی کند. در ابتدا متخصص ارتودنسی با توجه به ایده ای که از شرایط دهان و دندان بیمار دارد با کمک یک تیم تخصصی مدلی سه بعدی را تنظیم خواهد کرد.

نرم افزار های ویژه رایانه ای برنامه درمانی منحصربفردی را برای بیماران با توجه به جزئیات ویژگی هایی که دارند طراحی خواهد کرد که چگونه در طی هر هفته ای که از این ابزار استفاده می کنند ناهنجاری فک و دندان ها به طور کامل برطرف شود. بدین ترتیب این امکان نیز به بیمار داده می شود تا بتواند ناهنجاری های موجود را قبل از درمان و نتایج حاصل از ارتودنسی نامرئی را در پایان کار مشاهده نماید.

در ارتودنسی نامریی دندان از پلاک هایی شفاف استفاده می شود که به تدریج با ایجاد تغییرات حاصله در دندان ها به صورت هر دو یا سه هفته جایگزین می شوند. طی هر بار جابجایی ایجاد شده دندان ها در معرض یک حرکت و تغییر جدید می باشند. این حرکت بسیار لطیف و آرام است و برای بیمار آزار دهنده نمی باشد. این امر سبب می شود تا دندان ها به آهستگی به سمت تغییر نهایی مطلوب و مورد نظر حرکت نمایند.

این مطلب را از دست ندهید!
درمان عقب بودن فک پایین(اوربایت) با ارتودنسی

طی این ایده دندان ها با وجود پلاک های نامرئی که aligner نامیده می شوند، به آرامی حرکت خواهند کرد و به پوزیشن اصلی و طبیعی خود برمی گردند. ارتودنسی نامرئی طی یک مدل سفارشی و با بهره مندی از مدلی مناسب در اطراف دندان های فرد قرار می گیرد.

در حالت عادی پلاک های نامرئی برای دو هفته استفاده خواهند شد و با توجه به حرکت دندان ها در هفته های آتی فرد از مجموعه دیگری از آن ها که جدید ساخته می شوند استفاده خواهد کرد. این موضوع به شدت ناهنجاری بستگی دارد.

ترتیب دهی و نظم دندان ها به طور مرتب توسط متخصص ارتودنسی مورد ارزیابی قرار می گیرد. بدین ترتیب او با توجهی که به پیشرفت و بهتر شدن وضعیت دندان های شما دارد می تواند در زمان مناسب بگوید که دندان ها به مرحله بعدی پلاک های نامرئی نیاز دارند.

مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی

  • راحت تر بودن
  • یک درمان کاملا نامرئی و شفاف
  • امکان جدا کردن پلاک های نامرئی زمانی که نیاز است.
  • آسان تر بودن رعایت بهداشت دهان و دندان
  • بدون هیچگونه محدودیت غذایی
  • بدون نیاز به استفاده از براکت

جالب است بدانید که پلاک های مورد استفاده در ارتودنسی نامرئی علاوه بر اینکه قابل مشاهده نمی باشند این امکان را برای بیمار فراهم می کنند تا بتوانند دندان های خود را تمیزتر نگهدارند و از بسیاری از آسیب های جانبی براکت های فلزی در روش های سنتی در امان باشند. همچنین قیمت ارتودنسی نامریی دندان با توجه به مزایایی که دارد بسیار مناسب و ارزنده می باشد.

این مطلب را از دست ندهید!
راه هایی برای سرگرم کننده تر و راحت تر کردن ارتودنسی کودکان

ارتودنسی نامرئی کدام مشکلات دندانی را درمان می کند؟

بسیاری از ناهنجاری های دهان و دندان با توجه به مناسب بودن قیمت ارتودنسی نامریی به راحتی درمان می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

اگر بیماران تمایل داشته باشند از لبخندی زیبا با دندان هایی منظم بهره مند باشند ارتودنسی نامرئی یک گزینه مناسب است.

  • اور بایت

در حالت اور بایت که طی آن دندان های فک بالا بسیار به همدیگر نزدیک می باشند و فک پایین را پوشش می دهند به طوری که جویدن غذا ها برای فرد دشوار است می توان از درمان با ارتودنسی نامریی دندان بهره مند شد.

  • آندر بایت

در حالت آندر بایت که دندان های فک پایین جلوتر از دندان های بالا قرار می گیرند و سبب ایجاد مشکلات گفتاری فراوانی می شوند درمان با ارتودنسی نامرئی امکان پذیر است.

  • کراس بایت

کراس بایت که طی آن در هنگام بستن دهان، دندان های فک بالا در ناحیه داخلی دندان های فک پایین قرار خواهند گرفت و در مدل های مختلفی می تواند برای فرد رخ دهد که سبب آسیب به دندان ها می شود. با استفاده از ارتودنسی نامرئی می توان بر این عارضه غلبه کرد.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید:
اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

Call Now Buttonتماس تلفنی